DIY: Glitter kerstbal

17:33

Dit is het 2de artikel in mijn aftel naar kerstmis nog 6 dagen! Wil jij ook iets uniek om in jouw kerstboom te hangen, iets dat jij zelf hebt gemaakt. In dit artikel laat ik jou zien hoe jij deze glitter kerstbal kan maken. Geen paniek heb is super simpel.

Eerst en vooral wat heb je nodig voor deze DIY. Plastieken kerstballetjes. deze bestaan uit twee delen die je van elkaar kan halen. Deze vind je in de hobby winkel en of in winkels waar ze suikerbonnen verkopen. Want daar worden ze ook voor gebruikt. Vind je deze niet ga dan opzoek naar een doorzichtige kerstbal, hier moet wel het boven stukje vanaf kunnen. Ik vind dit de gemakkelijkste manier om deze te vullen als ze uit 2 delen bestaan. Ook heb je nog lint nodig, ik had deze lintjes nog die bij andere kerstballen zaten.

Op deze foto zie je duidelijk dat deze uit 2 delen bestaat.

Ook heb je nog glitter nodig, deze vind je in de meeste hobby winkels wel. ik heb hier 2 soorten gebruikt, een grove en kleine glitter. In mijn kerstboom hangen allemaal koperen ballen, daarom koos ik ook voor kopper kleurige glitter. Maar jij kan de kleuren kiezen van jouw kerstboom of decoratie. Je kan ook verschillende kleuren mengen natuurlijk.









Nu is het tijd om de kerstballen te gaan vullen, ik ben begonnen met de fijne glitter er in te doen. dit zodat de bodem ruimt bedekt is.

De volgende stap is de grove glitter toevoegen. heb jij geen twee verschillende glitters. dan kan je de eerste stap overslaan. ik vul deze tot 2/3 van een half helft.

Nu is het tijd om de twee helften terug op elkaar te zetten, dan kan je ook zien hoe veel hij gevuld is. dit beslis je zelf als je meer glitter erin wilt doe je de bol terug open en voeg je extra glitter bij.

Nu hij gesloten is kan je het gekozen lintje bevestigen, en is hij klaar om in te boom te hangen. Wees er zeker van dat hij goed gesloten is.


Ligt je tafel nu vol glitter na deze diy, dan heb ik een super goede tip voor jou. gebruik een kleding roller voor het opruimen van de tafel. doordat deze plak neemt het alle glitter gemakkelijk op.

Terug naar deze mooie kerstbal in de boom hangen.  Hier onder heb je enkele sfeerbeelden van mijn boom.




Je kan er ook meerdere maken en inpakken als cadeautje, wie vind nu zo een zelf gemaakt cadeau niet leuk. 

Hou jij ook van een beetje glitter in huis tijdens de feestdagen ? Ik zeker en vast wel ! 

Veel liefst Birgit
Xx





You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook