DIY: kerst qoute kussens

13:56



















Het is nog 5 dagen en het is kerstmis, de cadeautjes stress is al volop aanwezig.  Vandaag heb ik deze leuke DIY  die ik al lang eens wou uitvoeren en omdat ook mijn zetel wat kerstsfeer kon gebruiken.


















Wat heb je hier allemaal voor nodig, een kussensloop of kussen, transfer paper, een printer en computer, schaar en mes, en een strijkijzer
Als eerste ging ik opzoek op pinterest naar voorbeelden, hieronder toon ik jullie mijn inspiratiebeelden.



Als eerste ga ik opzoek naar een leuk lettertype voor mijn qoutes, dit deed ik in picmonkey hier kon ik ook de witte achtergrond verwijderen. Voor 'Baby its cold outside' gebruikte ik dit lettertype. De sneeuwvlok kan je ook terug vinden in picmonkey dit is trouwens volledig gratis.
                        



Wanneer je het resultaat heb, sla je deze afbeelding op en open je ze in word. Hier heb ik voor 'let is snow' mijn pagina in landschap gezet. Je moet jouw tekst in spiegelbeeld zetten voor je deze kan gaan printen. Dit kan je ook in word, hier onder op de foto laat ik je zien hoe je dit doet.


Nu zijn we klaar om te printen, je kan best jouw verpakking eens nalezen van jouw transfer paper. ik kon gewoon gaan printen. Ik drukte 2 x mijn tekst af 1 keer op gewoon papier en niet in spiegelbeeld, de 2 de keer op transfer paper en wel in spiegelbeeld. Dit deed ik zodat ik de juiste marge kon behouden bij het plaatsen van de afbeelding.




















Nu is het tijd voor te knippen, je kan best alle letters apart uitknippen of de aan een geschakelde woorden. snij en knip zo veel mogelijk wit weg dit geeft het mooiste resultaat.



Wanneer je met het knip en snijwerk klaar bent is het tijd voor jouw letters te gaan plaatsen op jouw kussen. kijk zeker goed na of jouw qoute zeker goed op de gewenste positie ligt  wanneer dit gedaan is is het tijd om te gaan strijken, volg hier ook zeker de instructies van jouw verpakking op.




















Ga met draaiende bewegingen over de letters, ik heb gemerkt bij dit aantal dat je het best dit in stukken kan doen. wanneer een deel goed is ga je over naar het volgenden maar wees zeker voorzichtig dat er geen letter verschuiven.

Als al jouw letter plakken is het tijd om ze te laten afkoelen. Wanneer het afgekoeld is, is het tijd om het papier te verwijderen. Dit liep bij mij niet van een leien dakje en ik heb hier af en toe wel een mes voor nodig gehad om een hoekje te kunnen vinden. Maar geduld is een schone deugd zeggen ze vaak ( wink).



















Het enige wat je nu nog moet doen is een leuke plaatst zoeken voor jouw kussens.hieronder nog enkele sfeerbeelden van mijn exemplaren.


Deze diy is super simpel en wat het nog leuker maakt ja kan deze ook cadeau doen. Maak er een met een leuke tekening of die persoon's eerste letter van zijn/haar naam. Ideaal als kerst geschenk.

Veel liefst Birgit
Xx



You Might Also Like

0 reacties

Like us on bloglovin

Follow

Like us on facebook